Candidats/tes

15. Cinta Torrent Tetas

15. Cinta Torrent Tetas
15. Cinta Torrent Tetas

La Cinta és mestra d’educació primària en l’especialitat de Matemàtiques, Ciències de la Naturalesa. És titulada en Anglès i Francès per l’EOI. Ha exercit 42 cursos de mestre, bona part a l’escola Vila-romà de la qual en va ser cap d’estudis (2001-2005). Actualment està jubilada. és membre de l’ANC i participa activament al moviment “Piulades a la fresca”

“Quaranta-dos anys dedicats a l’ensenyament, em donen una visió de com els sistemes educatius vénen i van, moltes vegades d’una manera cíclica i tant ens poden aportar idees innovadores ben interessants, com se’ns en poden emportar projectes que funcionaven correctament.

Per raons més polítiques que educatives, el curs 1996-97, ens vam trobar amb l’avançament de dos cursos en la incorporació dels alumnes als instituts. Segons la meva opinió, va ser un error. Al llarg del temps he sentit que molts pares i mares em deien el mateix. El pas de Primària a Secundària ha de tenir un tractament especial. Els canvis no poden ser dràstics.

El projecte de centre no pot ser substituït de manera radical, sinó que l’adaptació a la nova etapa ha de  ser gradual. En un començament de l’adolescència, l’acompanyament dels mestres tutors i de tots els docents té una gran importància. Malgrat que els professionals hi posen tots el mitjans al seu abast, la complexitat dels canvis fa que aquest pas no sempre sigui senzill.

És per tot això que em fascina la proposta de creació d’un Institut-escola, a l’escola Vila-romà. Espero que aquest sigui el primer, però no l’últim centre d’aquest tipus a Palamós. Es tracta d’implementar un model d’èxit, que permeti l’escolarització al mateix centre públic dels 3 als 16 anys. Aquests tipus de centres poden funcionar amb un únic claustre, que vetlla per la continuïtat del projecte educatiu i el pas d’una etapa a l’altra, es fa de la manera més suau possible.

El fet d’apostar per aquests tipus de centres permetria també descongestionar l’actual Institut i recuperar espais per tal d’ampliar l’oferta de cicles formatius diversos, sempre atenent a les necessitats dels joves de la població.

Penso que seria bo ampliar l’oferta de formació global, en totes les etapes de la vida. Probablement seria convenient un procés de participació ciutadana per conèixer quines són les inquietuds de les palamosines i els palamosins i, d’aquesta manera, poder garantir que la majoria ens sentim inclosos en el Projecte de Palamós, ciutat educadora que volem.

Quan invertim en educació, estem invertint en el futur de qualitat que tots desitgem”